Виховання нового покоління.

Цикл публікацій                    НА ЗАМОВЛЕННЯ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ                

ЗДО №219 «Сонячний зайчик», м. Запоріжжя,

вихователь-методист Аліна Переверзєва

РАДІСНІ ОЧІ, ЗАЦІКАВЛЕНІ ОЧІ ДІТЕЙ – ТУРБОТЛИВЕ,

ВДЯЧНЕ ПОКОЛІННЯ!

Виховання нового покоління. Актуальність Технології

інтегральної взаємодії дорослих і дітей.

Служити суспільству у вирішенні

глобальних завдань — об’єднання людства

в струнку структуру взаємозв’язків,

де немає зайвого або головного, а всьому є місце.

Наша головне устремління — це виховання нового покоління. Яке воно сучасне покоління? Сучасне покоління Z (народжені після 2000) — і покоління Альфа (народжені після 2010) — цифрове покоління, покоління нової формації.

Ми вибрали ключові слова, які, можуть охарактеризувати покоління Z: візуальність, кліпове мислення, сімейні цінності, прагнення змінити світ на краще. Важлива особливість покоління Альфа бути не в системі, а в потоці примикати ні до структур і організацій, а до способу життя й думки. Їм потрібно навчання без насильства. А ще вони переконані, що головне в житті гармонійні відносини між людьми.

В теорії поколінь Вільямом Штраусом  і Нілом Хоувом  говориться, що це покоління дасть основу для виправлення людини і суспільства. Воно створено для цього. А нам необхідно пристосуватися до них, щоб передати їм методику виправлення!

Це покоління, яке вважає за краще побачити.

Що ж бачать наші діти? Яка вона реальна картина світу сьогодні:

З одного боку — технологічний прогрес зростає з неймовірною швидкістю через прогрес  інтелектуального, біологічного розвитку людини. З іншого боку — ми бачимо глибоку кризу зв’язків, взаємин між людьми, людський егоїзм зріс настільки, що людина може заради себе з легкістю зруйнувати все.

На підтвердження цього у всіх сферах освіти ми виділяємо

пріоритет соціально-морального виховання. Ми частіше стали чути — корпоративний дух, командна робота, принцип колективного партнерства, об’єднання, і слова: ми разом, ми єдине ціле, разом ми зможемо все. Ми непомітно опинилися в інтегральному суспільстві, де діє закон «перемагає не сильний, а об’єднаний з іншими».

Ми дорослі, вважаємо, що ми для дітей є головними. Але чи є ми для них авторитетом, прикладом для наслідування? Вони дивляться на нас. І в першу чергу, вони бачать наші ставлення до них, наші взаємини, взаємодію.

Дітям нового покоління потрібні вихователі, вчителі, батьки з подібними до них властивостями і цінностями. Нам, Дорослим, потрібні вчителі!

Але насамперед нам потрібна така технологія навчання та виховання, як для дорослих так і дітей, в якій буде закладений  смисл об’єднання людства в струнку структуру взаємозв’язків, де немає зайвого або головного, а всьому є місце.

Для вирішення цієї проблеми сьогодні створено багато нових методик і технологій, спрямованих на формування позитивних взаємовідносин, взаємозв’язків між дорослими (коучинг, фасилітація, емпауермент, метод інтервізії, метод кейса, інтегральні методики і технології). Всі ці методики, кожна з них в більшій, чи меншій своїй мірі інтегруються в нашій Технології.

Мета технології: побудова нової моделі взаємовідносин, взаємодії між співробітниками, працівниками освітнього закладу, батьками через об’єднання.

По суті, Технологія інтегральної взаємодії це: інтеграція принципів краудсорсингу, мозкового штурму і п’яти компонентів методики інтегрального навчання:

  1. «Гармонія кола» (робота у колах, до 10-ти учасників).
  2. «Золоті правила» (10-ть правил обговорення питань, або при вирішенні проблем).
  3. «Ведучий — інтегратор» (фасилітатор, коуч, інтегратор).
  4. «Командна робота» (диференціація, робота в парах, у малих підгрупах, відсутність духу змагальності).
  5. «Об’єднання» (ігри, ігрові вправи, рефлексія).

Що дає Технологія:

  • відкриття шляху до розвитку нової діалогової форми;
  • особистісне та професійне зростання;
  • кооперативне навчання;
  • включення кожного учасника в продуктивну взаємодію

(батьки педагоги, адміністрація);

  • об’єднання колективу;
  • позитивне рішення будь-якого питання;
  • налагодження партнерських взаємовідносин з батьками;
  • явка батьків на збори підвищується на 50%.
  • позитивний результат в роботі з дітьми; змінюється не зміст, методи роботи, а сама технологія.
  • успіх будь-якої корпорації.

Технологія інтегральної  взаємодії була представлена на конкурсах і виставках районного, міського та міжнародного рівнях, відзначена грамотами та дипломами. 

http://pedvistavka.at.ua/publ/2015_ko_pochatkova_ta_doshkilna/doshkilna_osvita/tekhnologija_integralnoji_vzaemodiji_uchasnikiv_osvitnogo_procesu_v_doshkilnij_osviti/46-1-0-1330

Технологія рекомендована для впровадження у сфері освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР. Для навчання педагогів розроблений курс «Гармонія кола» з 6-ти занять, який був проведений в Комунарському районі м. Запоріжжя для методистів, психологів, вихователів. За запитом керівників, викладачів, вчителів м. Запоріжжя, Василівки, Дніпра, Одеси, Києва. за Технологією інтегральної взаємодії були проведені рефлексивні тренінги на актуальні теми.

На сайті «Разом до гармонії», в широкому форматі представлений матеріал (статті, методичні рекомендації, фото, відео, з досвіду роботи у дошкільному закладі); на сторінках Фейсбука «Інтегральний розвиток» і Аліна Переверзєва; на кналалі  ДНЗ Запоріжжя You Tube https://www.youtube.com/channel/UCc7rDepklN4o038x1ArcF8g

В м. Запоріжжі Технологію інтегральної взаємодії впроваджують у різних дошкільних установах як цілісно, ​​так і фрагментарно, у декількох школах в роботі з батьками.

Відповідно вимог реформування освіти у дошкільному навчальному закладі  ведеться поглиблена робота з дітьми. Практика показала, що саме ця Технологія, і її п’ять компонентів є властивими дітям нового покоління, що забезпечує ефективну та  продуктивну організацію освітнього процесу в цілому.

 У світлі нової української школи Технологія інтегральної взаємодії буде цінною для викладачів, вчителів, а особливо для школярів і студентів.

Технологія універсальна для роботи з будь-якою категорією людей, в тому числі і вікової, і ефективною вона буде в інших сферах людської діяльності.

Технологія проста і зрозуміла, але вимагає системи в роботі, і бажання кожного учасника освітнього процесу до позитивних змін себе, в першу чергу, а потім всіх разом.

Кругла Методика в Україні https://www.youtube.com/watch?v=qIN53ebbtKY&t=16s

ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕГРАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ  https://www.youtube.com/watch?v=U-nmrg6yIcE&t=21s

Будьмо Разом!!!

Сказочный замок

Ділимося досвідом та позитивним результатом в роботі з дітьми.

            «Виховуємо та навчаємо по сучасному. Покоління Альфа»

Які вони сучасні діти. Покоління Альфа (народженні 2010 – 2025р.р.) Дань моді, чи відчуття часу? Так лунає повсякчас в Інтернет — просторі.

Наша відповідь – відчуття часу! Часу змін на краще! Ми  настійно заявляємо, що настав час не тільки знати, міркувати через мозок, настав  час для нас усіх відчувати серцем!

Покоління Альфа – покоління  нової формації.

Час Альфа — це період яскравих, творчих, гармонійно розвинених самодостатніх особистостей, які здатні досягти вищої реалізації і позитивно вплинути на світ навколо себе! … Діти покоління Альфа стануть рушійною силою прогресу в нашому столітті (детальніша характеристика Покоління Альфа http://tvoymalysh.com.ua/children/child-psychology/7434-osobennosti-pokoleniya-alfa-sovremennye-deti-novoy-formatsii.html

https://www.proza.ru/2015/11/06/1475)

Малюки Альфа зовсім інші. Їх не можна змусити щось зробити. Примус як метод навчання на них не діє.

Нам дорослим потрібно:

  • вчитися допомагати їм знайти те, що їх радує, надихає і мотивує;
  • вчитися домовлятися з ними — командні методи вже не працюють;
  • визнати ефективні методи співпраці, заохочення і вмілої похвали.

Актуальності набуває саме Технологія інтегральної взаємодії http://pedvistavka.at.ua/publ/2015_ko_pochatkova_ta_doshkilna/doshkilna_osvita/tekhnologija_integralnoji_vzaemodiji_uchasnikiv_osvitnogo_procesu_v_doshkilnij_osviti/46-1-0-1330 за якою колектив дошкільного навчального закладу працює вже п’ятий рік.

Технологія інтегральної взаємодії направлена на вирішення нагальної проблеми сучасності —  побудову нової моделі  взаємовідносин, взаємодії між людьми (дорослими і дітьми). Практика показала, що саме ця Технологія, і її п’ять компонентів є властивими дітям нового покоління, що забезпечує ефективну та  продуктивну організацію освітнього процесу в цілому.

 Вже п’ять років поспіль, ми педагоги, дошкільного закладу використовуємо в роботі з дітьми Технологію інтегральної взаємодії, її інноваційні форми і методи виховання та навчання, які відповідають потребам, інтересам, запиту наймолодших  здобувачів освіти – дошкільників: принципи і методи  емпауерменту (принцип інтеграції, колективного партнерства, соціадаптивні ігри, ігрові вправи на об’єднання та ін..); міні-заняття (навчання у малих підгрупах — колах); метод інтервізії  (навчання, вирішення питань, проблемних ситуацій за допомогою правил обговорення) та ін.

З метою поглибленої роботи щодо формування у дітей дошкільного віку нової моделі  взаємовідносин та взаємодії,  педагогічний колектив у 2017-2018 н.р. активно впроваджує інноваційні  освітні проекти: «Вчимося жити разом», «Садочок-простір дружній до дитини: «Лялька-персона», «Ранкові зустрічі».

Будьмо Разом!!!

З метою налагодження інтегральної взаємодії між педагогами та батьками,  педагогічної просвіти батьків щодо виховання та навчання сучасних дітей  проведено рефлексивний тренінг для батьків  «Які вони сучасні діти? Покоління  Альфа».

Завдяки Технології інтегральної взаємодії зустріч пройшла у теплій невимушеній атмосфері.

Позитивний результат зустрічі: 

  • батьки і педагоги уточнили своє уявлення та узагальнили знання про

теорію поколінь Н.Хоува, В.Штрауса, замислилися щодо побудови системи позитивної мотивації та  комунікації  між поколіннями; зрозуміли важливість впливу особливостей різних поколінь на формування цінностей та корпоративної культури сучасного покоління – дітей Альфа, народжених з 2010року; поглиблено розглянули  характеристику дітей покоління Альфа;

  • з фото презентацій та виступів педагогів (практичного психолога,

інструктора з фізкультури, вихователів) батьки дізналися про позитивний результат сучасного виховання та навчання дітей в дошкільному закладі;

  • під час роботи у колах батьки разом з педагогами вчилися відчувати взаємозв’язки між собою та вибудовувати їх разом через позитивну комунікацію, ігри на об’єднання; 
  • отримали пам’яки щодо виховання та навчання сучасних дітей;
  • під час рефлексії батьки дякували за те,що багато чого зрозуміли,

замислися над важливістю особливого підходу до виховання сучасних дітей, два тати розповіли   про свій дієвий сучасний підхід у вихованні своїх синів, деякі батьки виказали, що до сих пір використовують авторитарний метод виховання, але тепер переосмислять свій підхід до виховання дітей; виникло багато питань щодо становлення нової української школи, особливо щодо наступності дошкільної і початкової ланки освіти. Батьки виказали побажання, щоб такі форми і методи використовували вчителі  в роботі з дітьми, як ми педагоги, у дошкільному закладі.

 Висновком є те, що Технологія інтегральної взаємодії набуває актуальності.

У світлі нової української школи Технологія інтегральної взаємодії буде цінною для викладачів, вчителів, а особливо для школярів і студентів.

Технологія універсальна для роботи з будь-якою категорією людей, в тому числі і вікової, і ефективною вона буде в інших сферах людської діяльності.

Технологія проста і зрозуміла, але вимагає системи в роботі, і бажання кожного учасника освітнього процесу до позитивних змін себе, в першу чергу, а потім всіх разом.

Комментарии закрыты