Сторінка практичного психолога

Покликання педагогів
«Пробудити в сприйнятливій душі дорогоцінну здатність співпереживати,

співрадіти, співчувати!»

Практичний психолог — ТЕСЛЯ

Юлія Геннадіївна

 

       Основна мета практичного психолога ДНЗ 

  • адаптація дітей до умов дошкільного закладу;
  • створення у дітей почуття приналежності до групи,
    позитивного емоційного фону;
  • забезпечення психоемоційного благополуччя та психологічного здоров’я дитини

                              Основні види діяльності:                                                               

  • Психодіагностика
  • Корекційно-розвивальна робота
  • Консультування
  • Психологічна просвіта
  • Психопрофілактика
  • Організаційно-методична робота

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЗАКЛАДУ:

 

·         проведення просвітницьких лекцій, семінарів, занять з педагогами, батьками, дітьми;

·         консультативна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу;

·         корекційно-розвивальна робота з дітьми, батьками, педагогами;

·         допомога дітям, які мають проблеми в поведінці або які опинилися в складній життєвій ситуації;

·         психологічний супровід обдарованих дітей;

·         психологічний супровід новоприбулих дітей;

·         визначення психологічної готовності дітей 5-річного віку до навчання у школі.

·          

 

Враховуючі психолого — педагогічні особливості дітей різних вікових груп практичним психологом ставляться такі мета та завдання:

 

Ранній дошкільний вік

Мета: створення оптимальних умов для адаптації дитини в дошкільному навчальному закладі.

Завдання діяльності психолога з дітьми раннього віку :

·         відстежувати психічний розвитку дітей раннього віку;

·         сприяти і допомагати в адаптації дітей та профілактика дезадаптації у дитячому навчальному закладі;

·         сприяти подоланню кризи трьох років.

 

Молодший дошкільний вік

Мета: створення оптимальних умов для адаптації дитини в дошкільному навчальному закладі, сприяння розвитку емоційної сфери дітей.

Завдання діяльності психолога з молодшими групами:

·         виявлення дезадаптованих дітей;

·         проведення занять на розвиток емоційної сфери дітей.

 

Старший дошкільний вік

Мета: створення умов для подальшого навчання дитини у школі; створення умов для розвитку творчої особистості.

Завдання діяльності психолога зі старшими віковими групами:

·         вивчення емоційно-особистісної сфери дітей;

·         сприяти підвищенню рівня пізнавальної активності дітей;

·         виявлення творчих здібностей та обдарованості дітей старшого дошкільного віку з метою забезпечення індивідуального та диференційованого підходу у навчально-виховному процесі;

·         визначення рівня готовності дитини до шкільного навчання;

·         формувати розвиток емоційної регуляції, дрібної моторики.

 

Завдання роботи психолога з батьками:

1.     Підвищувати рівень знань з питань вікової психології через індивідуальну та групову консультаційну роботу з батьками за запитами.

2.     Здійснювати анкетування батьків з метою конкретизації змісту корекційної, просвітницької, консультаційної роботи.

 

Завдання роботи психолога з педагогами:

1.     Здійснювати психологічну просвіту педагогів, підвищувати рівень психологічних знань і умінь.

2.     Продовжувати консультативну роботу з психопрофілактики педагогічної діяльності, співпрацю з педагогами з метою покращення психологічного клімату у колективі.

3.     Надавати індивідуальну консультаційну допомогу педагогам за запитами

 

Практичний психолог закладу :

 

— керується етичним кодексом психолога;

— дотримується педагогічної етики;

— будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри в тісному співробітництві з усіма

учасниками педагогічного процесу;

-підвищує рівень психологічних знань вихователів, батьків, дітей;

— постійно підвищує свій професійний рівень.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Не забувайте основні аксіоми виховання!

1. Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.
2. Якщо дитину оточує ворожа обстановка – вона вчиться агресивності.
3. Якщо дитину постійно висміюють – вона стає замкнутою.
4. Якщо дитина зростає у докорах – у неї формується почуття провини.
5. Якщо дитину підбадьорюють – вона починає вірити в себе.
6. Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
7. Якщо дитина зростає в чесності – вона вчиться бути справедливою.
8. Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям.
9. Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.
10. Якщо дитина живе у розумінні та доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Поради  батькам щодо психологічної підготовки

дитини до школи Результат пошуку зображень за запитом "учитель с детьми картинки"

    Запам’ятайте, що основними психологічними причинами виникнення труднощів адаптаційного періоду є такі:

— недостатній досвід спілкування з дорослими і однолітками;

— недорозвиненість мовлення;

— надмірно емоційний характер спілкування з дитиною у сім’ї;несформованість звички виконувати вимоги дорослих та дотримуватися певних правил поведінки;

— побоювання, недовіра до школи внаслідок неправильної орієнтації з боку батьків.

Добре, якщо Ви зацікавите дитину школою, викличете бажання навчатись. Розкажіть про життя учнів,зі свого досвіду.

   Дитині значно легше буде пристосуватися до умов школи, якщо в сім’ї вона оволодіє певними необхідними навичками самостійності: 

— складати підручники, зошити та шкільне приладдя в портфель (бажано привчити дитину робити це заздалегідь, звечора);

— самостійно та охайно складати одяг для уроків фізичної культури;

— впорядковувати свій письмовий стіл та ігровий куточок;

   Не виявляйте у присутності дитини своїх переживань щодо того, як їй буде у школі, сумнівів, чи доброю до неї буде перша вчитель Навпаки, демонструйте радість з приводу майбутнього вступу дитини до школи, впевненість у тому, що на неї чекають доброзичливі вчителі, цікаві знання, приємні товариші.

Комментарии закрыты